woensdag 6 maart 2019

Jasje van oude spijkerbroeken, sleepkonijntjes en vossentasjes.

 Mijn verzameling oude spijkerbroeken weer eens opgezocht en gebruikt. Het was echt passen en meten voor een volwassen maat. En natuurlijk zaten er kapotte stukken in die ik echt niet kon vermijden. Deze met de machine 'gestopt'. Eronder  een stukje van de gebloemde stof gezet ter versteviging. . Dit is trouwens een gordijnstof die ik kocht bij de Kniphal in Amsterdam. Ik was op slag verliefd maar ze stonden me wel raar aan te kijken toen ik om maar 50 cm vroeg ;)  Het patroon komt uit de Knip. Heb de jas twee keer moeten maken, en dus 1 keer helemaal uit moeten halen...de pasvorm was om te huilen. Kwam denk ik ook door de al gebruikte en hier en daar wat uitgerekte spijkerstof.
Net gedaan of uithalen leuk was en alles weer opnieuw in elkaar gezet. Wat was ik blij met de anderhalve centimeter naad! Op de schouder moest er juist weer een stuk tussenuit, maar het jasje zit nu als gegoten en draagt zo fijn.
 Binnenkant afgewerkt met een gezellig bandje.
 Dezelfde jurk (Tess) als uit de vorige post.
Fijn model. Doorgestikt in jeansblauw, net als het kantje langs de hals, die jullie net niet kunnen zien.
 En nog wat sleepkonijntjes.... ze zijn te leuk om te maken, al is het voorwerk best een klusje.

 En die beestjes zijn zo gewillig en fotogeniek. Heerlijk ik blijf er foto's van maken...sorry.
Maar nu kan ik even geen konijn meer zien. Even teveel gemaakt. Over een tijdje misschien weer .
 Dit jurkje had ik al even maar vergeten op de foto te zetten. De bovenkant is een ruilstofje, en de blauwe onderkant kocht ik erbij. Nu moet ik jullie eerlijk vertellen dat ik niet in het bezit ben van de taille van mijn paspop. (zo hoort het jurkje officeël) Maar ik draag hem gewoon los, met spijkerjasje en (meestal) een sjaal. Patroon komt uit de LMV.
 Dit verdraaide shirt heeft me echt een avond nadenken gekost. Twee panden, hoe makkelijk kan het zijn, dacht ik....nou echt ik snapte er gewoon niets van. Als je goed kijkt, zie ja dat er voor 1 schoudernaad zit en achter ook 1. Patroon stond in een Burda. En ik moet nog even verder gaan met afvallen want zo is het geen gezicht. Dus deze gaat de kast nog even in voor onbepaalde tijd.
 Mam wil je een klein rugtasje maken, voor naar het KDV? Prima lever maar plaatjes aan dan kijk ik wat ik kan doen.  Pinterest staat vol, dus voorbeelden genoeg. Maar dan.... vaak staat er geen beschrijving of patroon bij. Ik loop daar dan eerst een poosje op te broeden. En toen ben ik er eens rustig voor gaan zitten. Met een luier en lotiondoekjes en een flesje, want dat moest er sowieso in kunnen. Gemeten en getekend en een proefmodel gemaakt. Aan het eind van het eerste tasje dacht ik tja dat is niet handig en dat kan beter zo enz enz... Dat alles aangepast en voila een patroon en beschrijving!
Daarna rolde ze zo onder mijn handen /machine vandaan.
Deze tasjes zijn voor kleine baby's dus alleen een handsvat gemaakt en nog geen hengels, zit zo lastig een tasje op je rug in de maxi cosi of wagen.
Ik moet er nogmaals wel bij vermelden, het idee is niet van mij, maar van pinterest!

 Van restjes leer (staaltje van een bankstel )labels & handsvat gemaakt.
Tot snel,  ik weet niet hoe het met jullie is maar mijn hoofd loopt over van de ideeën. Nu nog tijd vinden.

7 opmerkingen:

  1. mag ik vragen hoe groot het konijntje ongeveer is,kan ik het borduurpatroon van het gezichtje bij je kopen?
    vr groet, Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mag ik vragen hoe groot het konijntje is
    kan ik het borduurpatroon van het gezichtje van je kopen?
    carinevdklooster@kpnmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó leuk wat je allemaal bedenkt Arjo! Die stapel spijkerbroeken van mij worden meestal etuis, boekomslagen of schorten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi allemaal! En knap bedacht en gemaakt! Gezellige blog om te lezen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gaaf je jasje,
    en wat staat je jurk prachtig slank zeg! echt knap van je!
    leuk je sleep beestjes en je verdere creaties!
    doe vosjes zijn ook super leuk gelukt,leuk idee.sukses met je ideeen! ha ha
    liefs van de donck

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, wat een toffe creaties! Heel mooi! Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan het niet echt goed zien, maar het lijkt me een superleuk jasje te zijn. Ik wil al heel lang een spijkerjasje maken of oude spijkerbroeken. Maar om genoeg stof bij elkaar te hebben in dezelfde kleur, is moeilijk. Met Carnaval zag je hier veel spijkerjasjes met achte een mooi stuk paneelstof! Daar kreeg ik ook al weer inspiratie van! Komt goed dus.
    Ik zou wel meer foto's van het jasje willen zien! Misschien op IG ??
    Fijn weekend.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!