donderdag 2 mei 2019

Vest en vooral veel gefreubel.


 Een vest voor de jarige job.
Ik werk niet graag op bestelling.  Maar er zijn uitzonderingen. Ons neefje vroeg al een tijd voor zijn verjaardag of tante A een nieuw vest voor hem wilde maken. Zijn vorige was te klein geworden. Tja dan zeg je toch geen nee? Hij maakte op papier een 'kleurenkaart'en ik combineerde dit met één van zijn hobby's.
Deze stof kocht ik bij leuketricots.nl
Patroon komt uit Knippie sept.2017.
 Bij een geboorte hoort een vlaggenlijn.
Ik maakte er één voor lieve kleine Finn.  Een stoere slinger van vilt gecombineerd met jute. In de kleuren van zijn kamertje. 
 Bij de Creative Life beurs deze krans gemaakt.  In plaats van stof of echt groen zijn deze bloemen gemaakt van papier.
 En dit plankje ook zelf in de 'touwtjes' geknoopt. Op bovenstaande beurs. Wij dachten dat doen we wel even, nou dat viel vies tegen. Best een gedoe. Thuis op mijn gemak af gemaakt. Wat spulletje erop en het is zo'n leukerd.
 Een kroontje gehaakt,op jute geplakt en in een ring gespannen. In de andere ring zit een voile met mooie bloemen. 
 Met deze jas begon ik op de naaidag in H.v Giessendam. De stof vond ik mooi, maar wel een tikje te netjes/glimmend voor mij. Ben er uiteindelijk wel tevreden mee, draagt heerlijk. En ik combineer het met iets sportiefs waardoor het niet te netjes is. Patroon komt uit de Knip mrt.2017.
 Deze tuniek was ook een naaidag projectje. Het was een jurkje met raglan mouwen. In het verleden weleens eerder gemaakt. Maar bij thuiskomst vond ik het echt vreselijk. De stof was duidelijk niet geschikt voor dit soort mouwen. Alles los gehaald en uiteindelijk is het deze simpele tuniek geworden. Ik had de mowuen van een bijpassende bloemenstof gemaakt, maar helaas daar kon ik niets meer van gebruiken. Dit soort dingen heb ik altijd met dure stof...En of het een blijvertjes is weet ik ook nog niet. Dat is één van de nadelen van zelf kleding maken. In de winkel hang je het terug, nu is het af, leuk of niet :)

 Van een paneelstof maakte ik dit shirtje.
 Oranje boven! Ik ging weer los. Maakte wat voorbeelden voor in de winkel. Heerlijk freubelen.
 Een 'kaartje'geborduurd .

5 opmerkingen:

  1. Wat een stoer vest! Kan mij voorstellen dat je zo'n verzoek niet kunt weigeren. De jas en het paneelshirt zijn erg mooi. Fijn dat je de tuniek zo toch nog kan dragen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk allemaal. Vooral het vest en je jas. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dingen heb je weer gemaakt, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gefreubeld en ook op de naaidag geweest.
    Mooi geworden en soms moet je ook wel eens wennen aan een kledingstuk hoor.
    Leuk je panelschirt daar word je vrolijk van.
    fijn om je blog weer te lezen.
    liefs van de Donck.
    ps ik moet ook gauw weer eens aan de slag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je neefje met die vraag kwam, met een mooi en stoer resultaat! De tuniek waar je over twijfelt vind ik prachtig, maar ik snap helemaal wat je bedoelt, heel herkenbaar!
    En je andere creaties zijn ook weer super! Leuke update!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!