zaterdag 13 mei 2017

Zomerjurkjes!

 Ik was verliefd op de cactus stof maar ja ik was de enigste hier in huis. Dus na het zien van een leuk patroontje toch een stukje gekocht en voor onze kleine nichtjes aan de slag gegaan. Lekker simpel, precies wat ik nu even zocht. Ik vond nog twee couponnetjes in de kast. Die moesten er ook aan geloven. Patroon komt uit de bijlage van Knippie 2, april/mei 2017
 Dametje wilde graag een lichtblauw jurkje. Dit was een coupon, precies genoeg om eerst het patroon uit te testen. Het zat eigenlijk gelijk als gegoten ,alleen de lengte was te lang en de lange mouwen werden korte mouwen. Binnenkort neem ik ze maar even mee kan ze zelf nog een leuke lap uitkiezen, ze krijgen zo'n eigen smaak nu. Patroon komt uit My Image winter 16/17.
En we haken steeds een paar granny's. Heel simpel patroontje, maar prima als bezigheidstherapie. In het midden een 'gouden' hartje.

In mijn vorige post zagen jullie de gehaakte mutsjes. Tussendoor haakte ik even een oud rose voor de afwisseling. Patroon zag ik op pinterest. Paar bloemetjes erop, meer mijn ding....en dan ook nog zonder oortjes ;)
 Ik krijg deze tuniek niet goed op de foto, maar het is echt een heerlijk kledingstuk. Mooie wat 'verwassen' petrolkleruige tricot van Knip.Het patroon valt wel heel wijd, flink ingenomen en de figuurnaden zaten bijna op mijn heupen. De tweede ligt geknipt met alle aanpassingen. De onderrand en hals heb ik slordig afgewerkt. Hoorde wel bij het stofje/stijltje. Een bijna dezelfde kleur legging maakte ik vorige jaar al, dus het setje is compleet. Patroon Knip nr.4 bijlage april 2017

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi overzicht! Je blog heeft z'n naam niet gestolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je dochter heeft haar beloofde jurk! En fijn, gelijk een passend patroon, met wat kleine aanpassingen dan ;)
    En de granny's, net dat beetje extra door het gouden hartje!
    Haken, naaien; je hebt weer mooie dingen gemaakt!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een inspiratievol blogje weer! Alles weer helemaal leuk maar ik ben verliefd op je tuniek, geweldig kledingstuk (en is me totaal niet opgevallen in de knip, ik ga 'm nog eens bekijken)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk genaaid heb je weer!
    En voor je dochter ook leuk gelukt,ja die willen simpel he?
    Ff onspannen haken,
    beste groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt leuk dat jurkje voor dochter echt een dame hoor, stofjes zijn ook leuk de nichtjes boffen maar weer, heerlijk om zo weer bezig te zijn groetjes vanuit alblasserdam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die gehaakte mutsjes!

    Je dochter is al een hele dame geworden. En ja,die krijgen hun eigen smaak. Niks mis mee toch?
    Die tuniek is echt leuk...moet eens kijken naar het patroon. Die Knip zal nog wel ergens te koop zijn, denk ik zo!

    Ik heb een beetje weinig tijd om te naaien nu, loop zo veel achter in de tuin. Maar komt vast goed!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!