woensdag 14 juni 2017

Zomer Slaapzak, Luiermandje, Gehaakte knuffel, Babynestje & nog meer.

 En alweer een slaapzakje gemaakt. Van wafelaktoen met hydrofielstof. Zo leuk om te doen, lekker een beetje rommelen. En dan krijg ik terwijl ik bezig ben allerlei ideeën. Met de borduurmachine maakte ik het jongetjes. En haakte er wat kleine details bij.
 In bijpassende kleurtjes haakte ik van Catona dit knuffeltje met rammelaartje erin. Patroon vond ik op Pinterest. Ik haalde uit de restjes nog wat washandjes, altijd makkelijk.
 En nog een luiermand erbij. Stevig gemaakt met een laag fiberfil.  Borduurtje erop uit dezelfde serie als die van het slaapzakje. Toen waren er nog wat piep kleine restjes over daar maakte ik onderstaande uiltjes nog van. (op de borduurmachine)
 Een babynestje wilde ik altijd nog eens maken. Dus toen er een lief klein kindje werd geboren kon ik aan de slag. Het patroon stond in de Knippie  nr. 1 febr./mrt 2017.
 Het is niet echt moeilijk maar ik vond het best nog een klusje. Er zitten zeker nog verbeter puntjes aan, die ik een volgende keer meeneem. En ik vond dit maatje ook best klein.
 Meestal ga ik voor vergrijsde tinten, maar ik mis af en toe  toch ook fuchsia en fris groen in mijn collectie. Ik gebruikte het vest patroon wat ik al jaren gebruik voor mezelf. Nu de groene nog.
 Hier de verbeterde versie van het setje uit mijn vorige post. Na wat aanpassingen zit deze als gegoten.De tricot is van Knip en heeft een verwassen look, net als de petrol versie van de vorige keer.
 Met de restjes van mijn fuchsia vest en nog wat uit voorraad kon ik dit jurkje nog maken. (Knippie 2 april/mei 2017)
 En nog wat heerlijke tuinplaatjes.
 Tot snel, geniet van het mooie weer.

12 opmerkingen:

  1. wat een prachtig blog bericht je hebt weer niet stil gezeten geniet van het zonnetje groetjes jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Arjo, wat maak jij toch altijd weer bijzondere dingen. Daar word ik zo stil van....Zo mooi, knap en creatief allemaal weer. Zo origineel. Je hebt weer niet stil gezeten. Je hebt bijzondere talenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie dingen weer! gezellig om weer wat van je te lezen

    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke dingen heb je weer gemaakt. Geniet altijd van je blogs. Krijg er zelf inspiratie van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke dingen heb je weer gemaakt. Geniet altijd van je blogs. Krijg er zelf inspiratie van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige creaties maak je toch! Echt heel mooi!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie spullen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O zo leuk weer allemaal! Ik krijg ook zin om m'n borduurmachine tevoorschijn te halen, wat een leuke dingen doe je daar toch mee. Prachtige kleding heb je gemaakt voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he dat frobelen om leuke babyspullen te maken, ziet er goed uit! Fijn dat jouw set ook helemaal naar je zin is geworden, ik vind het ook echt een set wat goed bij je past, leuk patroon met die volants!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer prachtig baby creaties gemaakt!
    Met al die leuke details erop,wat een werk zeg.
    Nou het babynestje is al elke dag in gebruik een mooi personelijk cadeau voor dochterlief!
    en mooie setjes gemaakt voor jezelf,en van die kleuren word je vrolijk van he? gewoon doen staat super leuk!
    Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben je uit het oog verloren...ik schaam me diep!
    Na bijna vier jaar geen steek meer te hebben gemaakt, ben ik sinds kort weer aan het naaien geslagen. Ook de brei- en haaknaalden heb ik opgezocht en klaar gelegd. Je blog werkt weer enorm inspirerend! Dank je wel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!