dinsdag 2 mei 2017

Linnen tuniek, Gehaakte haasjes enz.

 Zo wat een tijd geleden. Niet stil gezeten hoor. Veel gemaakt tussen alle bedrijven door, maar bijna nergens foto's van gemaakt. Deze linnen tuniek noem ik echt 'de verbouwing' pfffff. Ik bezocht een tijdje terug de creativelife.nl beurs. Echt geweldig wat was dat leuk en inspirativol. Daar zag ik dus ook  wat (alternatieve) patronen die ik niet kon .En mooie linnen stoffen. En natuurlijk kon ik daar niet omheen. Ik viel voor deze linnen stof en een bepaald patroon van merchantandmills. Vol goede moed begonnen,maar wat een drama. De pasvorm was alles behalve wat ik voor ogen had.... en weer wat veranderd, en nog eens, nou het bleef gewoon een lelijk iets. In de hoek gesmeten. Maar na een paar nachten slapen was het me eer toch te na om deze dure lap in de container te gooien. Dus het hele spul uitgehaald en een patroon uit de voorraad gehaald. Uiteindelijk ben ik er super blij mee, maar wat heeft dit me veel geduld gekost. En het grappige hiervan is, dat ik altijd verbouwingsprojecten maak van dure stoffen. Gebeurd zelden met een 3 euro lapje.
 Mam wil jij mutsjes haken voor de afdeling? Ik had al ja gezegd voor ik er over na had gedacht. (is meestal het geval...) 20 stuks met dubbele oortjes(80) en de snuitjes erop haken zorgde ervoor dat het toch wel een flink klusjes werd. Gelukkig was er een collega die me met de oortjes heeft geholpen. En het eindresultaat was zoals de opdrachtgever wilde. Dus missie geslaagd. Ik gebruikte hiervoor Roma van Scheepjeswol. Patroon komt van pinterest.

 En een overslag tuniek van een 3 euro lap. Het is een soort lycra achtige stof. Ligt al jaren in de winkel. Maar doordat je nu overal jurkjes van dit materiaal ziet, besloot ik er ook eens wat van te maken. Mijn collega's verklaarde me 'voor gek' niets voor jou. Maar ik ben er zo blij mee, het draagt heerlijk, valt mooi soepel en glad. Af en toe moet je gewoon eens iets uitproberen.
 Mijn lieve oppasneefje was laatst jarig en hij wilde zo graag een vest  van dinosaurusstof. Maar ik vond geen geschikte stof, dus heb ik maar vast een vlaggenlijntje gemaakt van een katoentje met zijn favoriete diertjes erop. Als ik een mooie stevige trioct tegen kom met dinosaurussen erop ga ik zeker nog voor hem aan de slag. Als jullie toevallig iets leuks weten hoor ik het graag.
 En ik ging samen met zus laatst naar een fotoworkshop. Hoe krijg je je camera van de automatische knop af? Super leerzaam was het. Naast veel theorie ook steeds oefenmomentjes. Hieronder wat plaatjes ervan. Behalve met dit popje gingen we ook met echte personen aan de slag, wat ontzettend leuk was dat. Ik zou  het liefst ook die foto's plaatsen, om te laten zien wat bijv.licht  en verschillende manieren van foto's maken doen met het uiteindelijke plaatje. Maar dat kan ik niet zomaar op het internet zetten, dus jullie moeten het hiermee doen. Heel veel geleerd....nu nog toepassen en veel oefenen.
Veel verhaal deze keer. Fijne dag lieve volgers.

6 opmerkingen:

  1. Wow, wat is het hier vrolijk!!
    Je linnen tuniek uiteindelijk toch gelukt! Ja, ergerlijk is dat. En het klopt dat zoiets niet gebeurd met een goedkoop lapje!

    Ik hou wel van dat lycra achtig stof....vooral fijn om mee te nemen in de koffer! Kreukt niet en laat zich ook nog een makkelijk wassen. Als het nodig is!

    Goed bezig zeg, met je fotoworkshop.
    Je leert altijd wat, toch?


    Fijne week verder.


    Die mutsjes zijn schattig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super leuke creaties heb je weer gemaakt die mutsjes petje af maar ze zullen er heel blij mee zijn lieve groetjes jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuniek. Mooie kleur, goed dat je doorgezet hebt. Staat je heel goed. Schattiggg die mutsjes. Id weer niet stil gezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om je verhaal te lezen, super om nieuwe dingen te proberen zoals de fotoworkshop. En wat een megaklus al die mutsjes. De dinoslinger zal wel in de smaak gevallen zijn! Ik vind die lycra erg leuk, mooie print! Zoals altijd weer alles tot in de puntjes verzorgd, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel verhaal! Leuk om te lezen, en fijn dat je tuniek nu wel naar je zin is. Hij staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nooit gedacht dat er bij jou wat kan mislukken..
    maar geduld...en vind de tuniek heel mooi je kunt zien dat het prachtige stof is,
    je andere maaksel zijn ook weer super mooi.
    dat lijkt me heel leuk zo'n foto workshop!
    Je hoort snel weer wat van mij!
    groetjes en beste liefs \Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!