vrijdag 8 november 2019

Rokjes, jurkjes, cadeautjes en luiermapje.

Pas geleden organiseerde Danielle weer een naaidag. Een hele dag ongestoord achter je machines zitten, hoe fijn is dat. Samen met nog twee collega's bedachten we dat we dezelfde blouse zouden gaan maken. Echt zo leuk om te zien dat een zelfde patroon met verschillende stoffen zo anders uit pakt. Dit is mijn versie, ik draag hem doorgaans open, meer als vest.
 Ik gebruikte het patroon van hierboven nogmaals met wat kleine aanpassingen. Ik tekende er een grotere kraag(zonder staander) op. in plaats van knopen een dubbele rits, en onderaan de mouwen en panden gebruikte ik boorden. Denk nu niet dat ik dit zelf bedacht, nee ik zag het bij een vest wat ik laatst kocht. 1 & 1 is 2 toch? En ik kan jullie vertellen het vest zit zo lekker. Patroon van bovenstaande foto's komt uit de My Image fall/winter 19/20.
 Zoals ik volgens mij al eens eerder schreef, vind ik de  opleiding tot costumiere saai & ingewikkeld. Snappen jullie het nog? Nou ik soms niet, maar goed, ik heb er inmiddels een weg in gevonden. Ik maak nu alles wat we op schaal moeten tekenen ook op mijn eigen maat. Rokjes zijn lang niet allemaal geschikt voor mijn figuur, maar daar gaat het me niet om, het is voor mij zoveel duidelijker als ik het om zet in het écht'. En dan schrijf ik er gelijk een werkbeschrijving bij. Oké ik ga niet zo snel, maar het is ook totaal geen haastklus. En het rokken boek is bijna uit! En ik krijg er bijna lol in. 

 Wij zijn nog steeds aan het kamperen in eigen huis. Dus weinig ruimte om iets neer te zetten. De  pampasgrassen kon ik  eigenlijk ook niet kwijt. Dus deze reis maar verwerkt in een krans voor in de bijkeuken.

 Cadeautjes maken ,ik hou ervan. Iets wat niet moet daar word ik blij  van. Voor het bijbaantje van onze dochters, twee kussens gemaakt in de styl van de winkel. De uitnodiging ,die een collega voor mijn digitaliseerde, erop geborduurd.

 Wat nieuwe stofjes verwerkt. Voor een handige hippe mamatas, en uit het restant paste precies nog een sleepkonijn. Een handig luiermapje mag dan natuurlijk niet ontbreken. Gemaakt van kunstleer. Het regenboogje zocht ik op bij kleurplaten.nl, en nam het over op patroon papier. Daarna vastgezet op het mapje en met de gewone machine erop gestikt, niet perfect,maar daar hou ik soms juist wel van.


 En nog een simpele jurk en trui van een wat dikkere tricot. Ideaal voor thuis.

Tot snel!






3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stoffen gebruik je toch altijd, mooie kleuren! Je hebt daar echt een oog voor! Ik vind werkelijk alle creaties even mooi...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt weer super leuke dingen gemaakt.
    ik snap jouw verhaal wel een beetje van naailes als ik dat zo zie...je wilt ook resultaat bij je eigen zien.
    en naaien doe jij gewoon lekker thuis toch.
    leuk je blouse van naaidag het was super gezellig met elkaar he.
    vor je zelf en ook voor anderen genaaid,je dochter een leuk bijbantje en bij loes eten is ook leuk en gezond ha ha.
    veel liefs van de donck en ga lekker door met leuke mooie dingen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige creaties! Zo mooi ook de borduursels! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!