maandag 21 oktober 2019

Sleutelhanger, Blouse, Luiermapje,Lampenkap met bijpassend kussen enz

 Dat is even lang geleden. Zo druk en onrustig in huize S.
Op hobby gebied wel regelmatig iets gemaakt. Zoals deze vlaggenlijn hier boven.
Blijft leuk om te maken en vervolgens weg te geven. 
De vlaggetjes zijn van canvas, de letters van vilt.
 Luier mapje op bestelling voor lieve kleine Fleur.
 Een proef sweater. Voor mijn kleinste oppasvriendje. Van wat restjes gemaakt. Het patroon komt uit het boek: I Love Sweaters. Hij paste perfect, dus we gaan nog een keer op herhaling met een door hem zelf uitgekozen stof.
 Het patroon van deze blouse komt uit de Knip febr.2012 Het stofje komt van een zolderopruiming bij een oud omaatje. Handig modelletje voor mij, door de plooi middenvoor. Geeft net dat extra beetje ruimte bij de buik.
 Sleutelhangers gemaakt voor drie tuttebellen.
Restjes leer geborduurd en wat opgeleukt met wat kraaltjes en een pompom.
 De herfst /winter komt eraan. Tijd om het binnen gezellig te maken. Deze vazen omgehaakt met het garen Ambiance van Scheepjeswol.
 En een bestaande lampenkap voorzien van een nieuwe laag van gekookte wol. Eerst de bladeren erop geborduurd. Toen een hoes genaaid en er overheen getrokken.
Bijpassend kussen gemaakt. 
 Deze lampenkap op een workshop gemaakt . Een lap stof uitgekozen , sjabloon erop gemaakt met Annie Slogan verf en toen op aslan geplakt, ringen erin gerold, en de boven en onderrand vast gemaakt. Klinkt simpel,maar het was best nog een hele klus. Wel ontzettend leuk om een keer te doen. En ik hield het simpel qua sjabloon, want ik hou er niet zo van. Ik zet de andere kant voor! :)
 Verbouwingsstress! Na de vakantie zijn we begonnen, aan voorlopig de laatste verbouwing van ons huis, de huiskamer. Wat een mega klus. Ik maakte een (flink) moodboard. 
 De tussenstand....



Ik heb veel genaaid, maar allemaal jurkjes/rokjes voor mezelf.
Die vergeet ik vaak op de foto te zetten. En ik vraag me ook af of het voor jullie interessant is om naar steeds datzelfde hoofd te kijken....twijfel twijfel, ga ik door met bloggen of stop ik?
Ik denk nog even na....

5 opmerkingen:

  1. Neeeee, niet stoppen met bloggen hoor. Jij bent mijn grootste inspiratiebron!!
    Wat heb je weer mooie dingen gemaakt. Die blouse met ballen, topmodel en die lampenkappen, prachtig. Heel knap gedaan. Leuke sleutelhangers trouwens. Maarre, ben wel heel benieuwd naar de groene blouse op model hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah nee, wil je alsjeblijft blijven bloggen? Ik geniet er altijd zo van om je berichten te lezen en te kijken wat je deze keer allemaal gemaakt hebt!
    Jij bent zo heerlijk divers in wat voor dingen je maakt, zo leuk.
    Die blouse voor jezelf staat je erg mooi vind ik. Fijn zo'n oppaskindje kan je toch af en toe iets in zo'n leuk klein maatje maken 😉.

    Succes met de verbouwing!
    Groetjes C for kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker een mega klus jullie verbouwing,
    van top tot teen maar zo denken het word vast weer mooi.sukses ermee.
    ik vind het altijd leuk om te lezen wat je gemaakt heb tuurlijk is ista makkelijker en bloggen kost veel tijd ik herken het maar het blijft leuk om te lezen en jou hoofd ha ha niet zo negatief over jezelf he?!!!
    leuke creaties gemaakt de lampenkap ook gaaf ,dus jij deed ook 2 dingen op 1 dag ha ha.
    Sukses meid en beste met alles en af en toe een blogje blijft leuk en verveelt niet.
    liefs van de donck

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar van mij mag je doorbloggen hoor! Graag zelfs :-) Ik haal zoveel inspiratie uit je blogjes en vind ze altijd leuk om te bekijken. Ik zie dat je bijvoorbeeld veel met je borduurmachine doet en dat motiveert mij dan ook weer om iets met borduren te gaan doen. Je blouse vind ik trouwens een topper, ik kocht onlangs zo'n model, draagt heerlijk. Blijf nog maar heel lang in blogland en succes met de verbouwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker een mega klus jullie verbouwing, maar wordt, jou kennende, vast heel mooi.
    Ah nee, wil je alsjeblieft blijven bloggen? Ik geniet er altijd zo van om je berichten te lezen en te kijken wat je deze keer allemaal gemaakt hebt! Je bent zo heerlijk divers in materiaalcombi's, e en van huis, tuin, keuken tot kleding inspiratie. Zo mooi en leuk.
    Die blouse voor jezelf staat je erg mooi vind ik. Mooi accent met die mouwlummels.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!