maandag 16 augustus 2021

Veel kraamcadeautjes.

Steeds zeg ik het weer, veel te lang geleden. Ik weet steeds gewoon bijna niet meer hoe ik een blog post moet maken. Op IG gaat het allemaal zoveel makkelijker en sneller. Maar het is ook veel vluchtiger. Dus beter laat dan niet. Hier weer wat opslag voor mijn blog. Twee kleinigheidjes voor twee meisjes uit de boomgaard.
Een oude trui en broek van de papa van Pim en Femke gebruikt voor dit tasje en het wel bekende sleepkonijn. 
Een voorraad doeken voor aan de weeghaak. Zo kunnen we de baby's elke dag wegen. Leuke frisse stofjes, die goed te wassen zijn. 
Vlaggenlijntjes met naam. Dit keer als basis bij alle vier vilt gebruikt. Makkelijk materiaal om mee te werken.
En de volgers van IG hebben het vast gelezen. Ik ging vol goede moed aan een leuke plissé rok voor mezelf beginnen. Eigenlijk wist ik al dat het me niet stond maar toch weer proberen (geen foto van) Nou echt een kater. De rok was echt prima  gelukt, maar ik moest zoveel uit de kast halen om het toonbaar te maken. En daar heb ik nu net geen zin meer in.  Dus om de dag goed af te sluiten heb ik deze simpele tuniek er gelijk achteraan gemaakt van een soort hydrofiel/linnen achtige stof van  Knip Idee. Na het wassen niet strijken, de stof is dan op zijn mooist. Het patroon had ik van al een bestaand korter tuniekje. En het zit heerlijk. Niet moeilijk meer doen dus.  Kan ik me weer mooi in verstoppen, want ik ben net een jojo...zo jammer. 
Bij de Z**man verkopen ze deze borduur ringen in een setje van een paar verschillende maten. De kwaliteit is niet super sterk, maar voor zoiets kan het prima gebruikt worden.
En voor de collega's van mijn dochter maakte ik deze hippe luiertasjes, met bij de ene een ballon voor op de babykamer.

De moeilijkheidsgraad is op dit moment erg laag op naaigebied. Ik kom er gewoon niet aan toe, en dit soort klusjes geven me zoveel ontspanning/ voldoening, dus voor nu is het prima. Al heb ik ook wel weer zin om eens een kledingstuk te maken waar wat meer uitdaging inzit.  Maar ik ben nog niet klaar met al die 50 of meer schortjes uit mijn vorige post. En dat zit in mijn hoofd, daarna is er ruimte voor iets anders.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!