woensdag 15 januari 2020

Vlaggenlijntjes, tassen en nog meer.


En dan is het gewoon alweer 2020. Hoog tijd voor een nieuwe post. Het naslagwerk vind ik toch erg prettig, dus ik probeer het vol te houden. Heel weinig gedaan afgelopen weken. Geen zin, andere dingen die belangrijker waren, en verzin nog meer excuses.
Wel wat gerommeld tussendoor. 

Ook geen workshops gevolgd met de kerst, maar zelf met wat groen uit de tuin deze toef gemaakt. Wat kleine stoofpeertjes erin. En hij is nog steeds mooi.
 En nog een regenboogje. Niet helemaal naar mijn zin. De vorm is niet oke.
Vraagt nog om meer oefening :)
 Twee tasjes gemaakt voor aan de hondenriem van Lotte en Bibi. Aan de ene kant de zakjes en in het ritsvakje de snoepjes. Ik gebruikte kunstleer.
 En dan gaat er een lieve collega weg. Bij het kaartje een tas gemaakt, met een 'geschreven (geborduurde) 'tekst aan de binnenkant. En ja die tekst vond ik erg toepasselijk maar blijft tussen ons.
 En dan zien vriendinnen de tas bij onze dochter in gebruik en komt de vraag:   mam wil je er ook één voor haar maken als verjaardagscadeau? Natuurlijk. Een persoonlijke touch eraan gegeven door de namen van de kids eraan de binnenkant in te borduren.
 Kraamcadeautjes maak je gewoon zelf. Een handdoek en vlaggenlijn voor Louwi. Ik was eigenlijk inspiratieloos, dus wilde gewoon iets kopen. Loop je in de winkels, en denk je : duur, of net niet wat je voor ogen had. Dus toch gewoon iets zelf gemaakt. En dan denk ik vervolgens waarom liep ik nu zo moeilijk te doen. Het is gewoon super leuk om het zelf te maken.



 Bovenstaande tas gemaakt voor een jarige job, die een zwemtas nodig had. Ik nam softsell, voor de binnen en buitenkant. En maakte de tas zo groot dat er ook natte kleding in past, Je moet tenslotte af en toe ook met kleren aan zwemmen. Op de klep een zakje met rits voor het zwempasje. Slechte foto want het was een haastklus.
 In plaats van een kaartje een mini slingertje gemaakt. Van een restantje postzakkenstof.
 Een grote tas, de zoveelste. Met binnenzak. Buitenstof is een bordeaux borg, binnenkant hydrofieldoek. Ook vergeten thuis foto's te maken, dus even zo gedaan.
 Deze gehaakte omslagdoek is nu al mijn favoriet. De kleurtjes passen bij heel veel kleding die ik op dit moment draag. De lichte kleur verfde ik zelf op een workshop bij het Koperdraadje. Het was toch niet genoeg voor de doek, dus twee bollen bijgekocht. Ik had zelfs nog een label in de kleur op voorraad.


Een vlaggenlijn van jute gemaakt. Ik vond het zo slapjes, dat ik er een dunne laag vilt tussen deed om het wat stevigheid te geven. Op deze manier hangen de vlaggetjes mooi glad.
Tot snel!

4 opmerkingen:

  1. Wow, ik vind dat je veel gedaan hebt, superleuk! En ik snap helemaal dat er vraag is naar je mooie tassen, ze zijn geweldig. Hoop nog veel moois van je te zien dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je nog blogt hoor je moet foto's maken en leuk als naslagwerk dat is ook mijn doel van de blog .
    En inspiratie op doen bij jou he ha ha!
    super gaaf die tasssen en die vlaggenlijnen je doet het maat toch weer ff,en degene die het krijgt vind het superleuk!
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt niet veel gedaan zeg je, maar ondertussen rolt er toch steeds wel iets moois onder je handen vandaan. Steeds met je eigen'touch' eraan. Weer zo'n heerlijke omslagdoek. Ook je kleine tasjes voor de honden vind ik super leuk gedaan! En wat ben ik blij met de tas die je voor me maakte. Dank je wel lieve Arjo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste vlijtige lies,

    Wat maakt u leuke dingen! Mijn zoontje van net 1 heeft als kraamcadeau zo'n leuke sleepkonijn knuffel gekregen. Dit is echt zijn favoriet en helpt hem iedere dag weer om fijn in slaap te komen. Graag kom ik met u in contact om indien mogelijk nog een konijn voor hem te bestellen, zodat hij er echt altijd één bij hem heeft. We zijn nu te bang dat hij hem kwijtraakt onderweg of erg vies wordt steeds op de crèche.

    Mvg,
    Michelle de Deugd
    mdedeugdsmit@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!