dinsdag 16 januari 2018

Veel handwerk .

 Het is te lang geleden maar hier ben ik weer.
Moest zelfs weer even nadenken hoe ik een post moest plaatsen, oeps...

Mijn aankoop van de Creative Life beurs van vorige jaar eindelijk eens kunnen maken. Het XXl kussen van Draad en praat. Garen: Borgo de Pazzi Naturalia.  Lekker klusje voor op de bank, simpel met een grappig eindresultaat. De beurs is trouwens een aanrader!
 Een col sjaal voor dochterlief gehaakt. Het gratis patroon is te vinden bij Wolplein. Ik gebruikte het garen Alaska van Katia gecombineerd met de Fluffy van de Z**man.
 In opdracht een stapel kerstmutsjes gemaakt. Dit keer de breipennen uit de kast gehaald. Patroon komt van Pinterest, althans de aangeleverde plaatjes. Dat vind ik het nadeel van Pinterest, leuke ideeën maar vaak geen patroon. Dit was zelf wel te verzinnen dus geen probleem. Het sterretje is gehaakt.
Gebruikt garen : Special by Stylecraft
 Samen met de meiden en schoonzus een workshop handbreien gedaan. Ligt nu op de kast te pronken. Vind het erg leuk maar het garen geeft zo enorm af . Er onder zitten is geen optie. Hebben jullie dat ook?
 Van de resten Dino stof (van het Stoffenfeest) nog een trui gemaakt, en de trui uit de vorige post wat aangepast/verlengd.
 En ook dit pakketje voor een Sashiko bag kocht ik  vorige jaar op de Creative Life beurs. Nooit gedaan maar met de handleiding en pinterest kom je een heel eind. Het is vast niet helemaal zoals het hoort maar ik ben lekker bezig geweest. Alles met de hand gedaan, zelfs de rits! 
 Ik probeer het naaien weer wat op te pakken na een flinke naaidip. Heel veel zin is er nog niet, maar ik ben begonnen om mijn restanten  om te zetten naar babyjasjes. Er zijn veel collega's van de meiden zwanger dus dan hebben ze wat om weg te geven. Heb  al een hele stapel maar er moeten overal nog drukkers in. Dus die foto's komen volgende post. Bij de één maak ik nog een bijpassend broekje ,bij de ander een mutsje en bij dit jasje haakte ik een sjaaltje. Het patroon /idee komt uit het boek Haken met Studio Hip en Stip. Van dit soort klusjes word ik heel blij!


7 opmerkingen:

  1. Wat een creativiteit zo tijdens mijn kop koffie! De meiden boffen met zijn voorraad aan kraamcadeautjes en jij hebt een mooie bestemming voor je restanten! Schattig dat jasje met die sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je weer een blog geschreven hebt,met prachtige creaties!
    wat een boel mutsjes zeg...
    lekker relex handwerkje op de bank,en ook nog wat genaaid ja daar kun je toch niet zonder he?prachtig je zal het maar kado krijgen.
    de zon moet gaan schijnen dan krijgen we weer zin in zomerstofjes!
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kussen.
    Leuke kleurtjes die kol. Leuk grof is hij hé. Ik heb hem ook een keer gemaakt.
    Die kerstmutsjes, schattig zeg. Zien er zo leuk uit.
    De naaisels ook weer echt in de creativiteit/kwaliteit die we van jou gewend zijn, helemaal top!
    Heerlijk om weer zo'n blog van jou te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om een update van jouw kant te zien! Goed bezig met je restanten, ben erg benieuwd hoe dat allemaal wordt! Die colsjaal vind ik echt een topper, leuke combi van garen! Prachtige creaties allemaal, naar de beurs die je noemde ga ik eens googelen, daar had ik nog niet eerder van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke sjaal voor je dochter!Mooie kleurtjes. Dat handbreien lijkt me wel zwaar zeg als ik naar het resultaat kijk, leuk om een keer gedaan te hebben. Goed idee om kraamcadeautjes te maken voor de collegas van je dochter. Doe ik hier ook als het naaien niet op gang komt, zo'n werkje doe je sneller lijkt het wel. Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk al die kraamkadootjes uit restjes. goede tip ook want mijn naaimachine mag tegenwoordig alleen nog verstelklusjes doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!