maandag 4 december 2017

Rebelle jas LMV, Rugtas McCalls M7207, Poppenbabynestje, Knippie truien.

Een jasje voor mijn lieve nichtje. De stof is gekozen naar aanleiding van de voeringstof. Deze had haar papa mee genomen uit Myanmar. Het patroon komt uit de Victor La Maison jan./febr.2017. Echt een aanrader om een keer te maken. Erg goed patroon.
De gehaakte sjaal paste er per toeval perfect bij. Die haakte ik al een tijdje terug.
Op het Sancho forum deed ik mee met het uittesten van een patroon. Een McCall's rugtas. Het hele verslag is te lezen op het sancho forum.
Ik gebruikte kunstleer gecombineerd met een gebloemde velours de panne. Op het patroon is de tas niet gevoerd, maar ik doe dat eigenlijk altijd, dus ook nu. Daarvoor nam ik tafelzeil.
Een voor mijn andere nichtje , een echte poppenmama, maakte ik een mini babynestje. Ik nam de pop en tekende een mini versie van het grote babynestje.
En dan zijn mijn neefjes dol op Dino's. Dus voor de Sint maakte ik deze trui, er komt nog een mini versie voor zijn broertje. De stof vond ik bij het Stoffenfeest! Heerlijke warme sweatstof.
Patroon komt uit de Knippie nr.5/2017
En de stof van deze trui vond ik in de weggeef hoek op de Sanchodag. Een stukje fleece erbij gezocht voor een mouwtje en Sepp heeft er een warme trui bij! Zijn naam in het roze geborduurd, want dat is zijn lievelingskleur.

3 opmerkingen:

  1. Wat een lief jasje voor je nichtje,en dat is wel een zeer apart voeringstofje.
    Prachtig is je tas geworden leuk zo'n sancho dag!
    En prachtige truien gemaakt die neefjes en nichtjes zijn wek blij met zo'n creatieve tante!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige werkstukken allemaal. De rugtas ziet er heel bewerkelijk uit, erg mooi! Leuk dat je uit een lapje uit de ruilhoek zo'n mooie trui hebt kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!