dinsdag 29 augustus 2017

Lief Knippie jurkje, Omslagdoek Scheepjeswol, Tas, enz.

 Zo eerst mijn blog weer eens bij werken. In de vakantie kwam er werkelijk waar nog minder dan niets uit mijn handen. Op wat haken na deed ik niets. Moe heel moe zijn van het afgelopen jaar. En nu er wat rust lijkt te komen, lijkt het verwerken pas te beginnen. Ik was echt blij dat ik weer kon gaan werken. En dan gaan er veel leuke stoffen door je handen. De één nog mooier dan de ander. Zo ook deze. Laat daar nu een foutje in zitten. Dus gekocht en een heel simpel jurkje van gemaakt. De 'biasbandjes' maakte ik van een restantje. Terwijl ik bezig was, zag ik in mijn ooghoek nog een klein stukje bont slingeren. Die ik had gebruikt bij de sprei uit de vorige post. Dat paste er net leuk bij, dus nog een klein hesje er bij gemaakt. De binnenkant is van de' midden' stof van deze randstof.
 Deze sleutelhanger bracht me op het idee om van dit hippe tafelzeil een bijpassende tas te maken. Zo gepiept en zelfs de dames vinden hem leuk. En tassen heb je nooit genoeg tenslotte....
 Deze omslagdoek is gehaakt met de Whirl Stormy Day van Scheepjeswol. Het patroon kreeg ik erbij. Best mooi, maar nu het garen op is vind ik de omslagdoek echt niet groot (en vooral niet breed) genoeg. Ik denk nog even na hoe ik dit op ga lossen. Zo draag ik hem niet, en de kleuren passen prima bij mijn kleding dus dit is jammer. De oplossing laat ik binnenkort zien...

 En nog een luchtig jurkje. Alweer hetzelfde patroon. Met de aangeknipte mouw. Ik kan niet wachten tot het weer omslaat. Dan kan ik eindelijk weer laagjes aan. Ik loop elke zomer vast met mijn kleding.Raar maar toch echt waar. Ik hou van alle seizoenen behalve de (warme) zomer.
 En onze nieuwe huisgenoot Bibi.
Lieve volgers tot snel.

5 opmerkingen:

  1. Even rustmomenten om te eten... Heerlijk even je blog weer doorlezen....genieten! Wat ben je toch een super creabea met een geweldige stijl! Blijf maar bloggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen heb je gemaakt en wat een schattige huisgenoot hebben jullie erbij!
    Denk aan jezelf, hoor! Want als jij gaat schrijven dat je moe bent....dan maak ik mijn eigen zorgen om je! Lieve groet Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepie dat hondje!
    Mooi opgelost zo met dat bontje hoe krijg je het altijd weer verzonnen,schattig gewoon.
    En super hip die tas.
    FF lekker bijkomen en als je de trein stopt merk je pas hoe moe je bent,lekker bijkomen dan!En nu weer in het ritme....je kan ook niet stil zitten...
    lieve groeten Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lieve nieuwe huisgenoot!

    kheb de bezoekjes en gezellig praatje met je gemist in de vakantie! khoop gauw weer eens langs te komen om al de leuke nieuwe stofjes te zien!

    Fijn dat het wat rustiger lijkt te worden! khoop dat je toch n beetje uitgerust bent in de vakantie! Fijne avond nog

    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schat is Bibi, veel geluk met haar. De sjaal heeft inderdaad prachtige kleuren, ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen. Komt vast goed jou kennende. Naaisels zijn ook weer super!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!