dinsdag 1 augustus 2017

Granny's met een verhaal. Woondeken van wafelkatoen & Tuniek.

 Hoog tijd om weer eens wat te bloggen. Het komt er gewoon niet van, druk en ik moet eerlijk bekennen dat de animo af neemt door FB en IG . Daardoor vergeet ik ook gewoon dingen op de foto te zetten. Toch wil ik proberen mijn blogje  levend te houden.  Dus lees je mee? De deken met een verhaal is klaar. Alle granny's aan elkaar gehaakt met ook een goudkleurig draadje, net als het hart v/d granny. Het is een deken met een gouden randje, niet omdat de situatie nu zo gezellig was toen we deze granny's haakte maar omdat het gewoon het mooiste stond. Helaas zijn we na 8 mnd tobben wel iets opgeschoten maar het schiet nog steeds niet echt op. De sprei gaat voorlopig een poosje de kast in. Dochterlief vind hem (nu) niet mooi, wie weet later.  Ik gebruikte allemaal van die leuke kleine Catona bolletjes van Scheepjeswol.

 En ja kleine meisjes worden groot. De jongste telg vond haar zoete meisjes kamer echt niet mooi meer. Ze ging op Pinterest naar ideetjes op zoek en zo kwam haar nieuwe stoere kamer tot stand. Met wat verf, veel opruimen en een door papa gemaakt bureau was het eigenlijk zo klaar.
 Alleen konden we geen passende deken/sprei vinden. Tot madametje een keer in de winkel kwam en deze geweldige leuke grove wafelkatoen zag. Die moest het worden met bont aan de onderkant. Zo gefixt en we zijn beide erg blij met het eindresultaat. Een stuk koord erdoor getrokken en een 'label' van leer erop gestikt. Dit is een staaltje van en woonwinkel. Ik kreeg een zak vol van een collega, super mooi spul.

De pompom is in dezelfde kleur tule als het woonplaid. De rest hoort niet  bij haar kamer hoor, ze is zeker niet van brocante.
 Ik zag al een paar keer een gehaakt krukje voorbij komen. Leuk idee. En ik had nog een krukje staan dus even wat gehaakt. En nu het klaar is vind ik er eigenlijk niets aan. Zo op de foto gaat het nog maar in het echt...mmm zonder vind ik zeker zo mooi. Nou ja weten we dat ook weer.
 Dezelfde tuniek als uit de vorige post maar in een ander soepelvallend stofje. Het vest had ik vorige jaar aleens gemaakt en past er prima bij.
Fijne zomervakantie. Geniet van de rust en elkaar.

5 opmerkingen:

  1. Je tuniek...Driessen stof? Volgens mij wel. De sprei in de grove wafelkatoen is wel heel erg mooi. Moet ik ook eens naar kijken.Je hebt er een randje bont langs gezet?
    En de deken met verhaal? Het verhaal schiet me zo niet te binnen.Het ik dat gemist? Zal eens even terug kijken.

    Fijne week verder.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig weer een blog van je! Ik blijf met je meelezen, hoor. Hoe is het verder? Je heb weer mooie dingen gemaakt! Groeten, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dingen weer! Leuk hoe ze soms ineens een kamer anders willen en dan ook precies weten hoe het moet worden. Tuniek is weer super en lekker blijven bloggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleintjes worden groot, dat zie je ook aan de kamer ;) Mooi zeg! Ik ben met onze jongste ook bezig. En leuk dat je voor jezelf ook weer iets gemaakt hebt. Je deken zit vol herinneringen. Ik hoop dat het met je dochter snel beter mag gaan.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie dingen gemaakt. Die met dat wafeltjesstof, hoe bedenk je het. Super gaaf. Heel mooi. Dat is echt een onderlip kleed. Heerlijk. Die met het goud, ook prachtig. Mooi tuniek ook weer. Je zit weer niet stil.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!