zaterdag 15 januari 2011

Jackie en Romo van FM


Ik had eigenlijk  een andere stof gekocht voor het Jackie van FM.Maar toen de nieuwe spijkerbroek na 2 weken al stuk ging van zoonlief kreeg ik opeens een beter idee.Terug naar de winkel kon ik niet meer met die broek,want het was schade door zijn fietszadel.Toch jammer.Maar nu zit echt bijna de hele broek in het jasje op een paar snippers na.De mouwen zijn de benen,de kraag de tailleband,binnenkant kraag is de voeringstof van de zakken,sluitingen zijn ook bestaande delen van de broek en de zakken zitten er ook gewoon opgestikt.Het was passen en meten maar het is gelukt.Het bloemetje heb ik erbij gehaakt in de kleuren van het bandje.Ik ben ook voor het eerst echt blij met het resultaat.Het past perfect,al moest ik alleen bij de voorpanden de borstwijdte wat veranderen.Bij grotere maten  is die wijdte ook vaak ruim,en dat heb ik nu net niet nodig.Een rok erbij gemaakt van een donkerblauwe fijne trico.Romo van Fm alleen dan dubbel:  het bovenpand heb ik  ruimer geknipt waardoor het een leuk licht ballon effect geeft.Nu ben ik nog bezig met een shirt en dan zal ik alles bij elkaar laten zien...op model!?Fijn weekend.

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk ( en slim)!!!

    Fijn weekend, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit Jackie gaaf geworden! Echt heel mooi! En wat een leuk idee om de kapotte spijkerbroek erin te verwerken! Echt een heel mooi en origineel jasje! De rok staat er ook prachtig bij! Ben erg benieuwd naar het shirt en natuurlijk alles op model :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een SUPER gaaf jasje is het geworden het barst weer van de creativiteit!Leuk dat de zak weer terug komt op de rok. Ben heel benieuwd hoe het staat;-).
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super geworden! Ik heb hier ook nog zo'n goeie spijkerbroek met 'n kapot kruis. Hmmm, misschien ook maar dat patroon aanschaffen bij FM. Ik ben heel benieuwd hoe het je staat, de Romo is ook leuk, echt iets voor jou.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee!
    Het ziet er super leuk uit.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk jackie is het geworden! Mooi dat je tevreden bent. 'k Ben benieuwd naar de complete set.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geworden, ik ben er ook mee bezig, ook de mouwen van een oude spijkerbroek van mezelf. Maar die zakken en die kraag staan er ook super op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een origineel idee!! Hij is heel leuk geworden, en het rokje ook. Ik ben heel benieuwd naar foto's op model!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAUW!!!! Wat een prachtig setje is dat geworden! En dit is wel een goed voorbeeld van recycling :-). De rok vind ik ook heel mooi. Ik ben dus enorm benieuwd naar de "foto's op model"!

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mijn blik was dus ook al op het patroon van het jasje gevallen.. ik twijfel nog maar vind deze versie ook toch weer erg leuk om te zien. Heel mooi gedaan met de jeansverwerking.. echt een mooie blikvanger toppie!

    groet.. Peet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat leuk zeg! Ik vind het jasje super geworden. En fijn dat het helemaal naar je zin is!! Het lijkt mij ook een heel leuk jasje om te maken, maar ja laat ik eerst mijn zomerjurk van vorig jaar eens afmaken... hahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Arjo, het is wel een keigaaf jackje geworden!

    Zoiets geeft echt veel voldoening, niet??

    Heerlijk toch!

    Gewoon wikkeldraad op die klosjes bedoel je? Ik ben bang dat het niet glad genoeg is. Ik heb dunne gladde draad gebruikt!

    Het hart moet wel enigzins in vorm blijven! Ik heb dezelfde draad gebruikt waar ok ook de hartjes van gemaakt heb, met die pareltjes toen!!

    Weet helaas niet hoeveel mm het is. Ik koop het in de plaatselijke ijzerhandel!!

    Veel succes,je laat ze wel zien he!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi!! Dat vind ik nou eens iets echt origineels!
    Ik kom vaker eens even hier kijken ...
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!