vrijdag 29 januari 2021

Zelf stof kleuren, Kussen met transfer afbeelding, en wat kleine cadeautjes.

Ik wist serieus bijna niet meer hoe ik een blog moest maken. Tegenwoordig neemt de telefoon de overhand, met foto's met IG , eigenlijk alles gaat er zo makkelijk mee, dat dit echt weer even wennen was. En ik betrap me erop dat ik zelf ook veel minder op blogs kijk. Op Instagram gaat het allemaal zo makkelijk en (dat dan wel weer) vluchtig en snel  tussendoor.
Ik heb ook niet veel uitgevoerd op creatief gebied. Er zitten maar 24 uur in een dag en die vullen zich als van zelf met andere dingen op. Maar ik wil mijn naslagwerk toch proberen bij te houden.
Een stukje stof ( canvas) geborduurd, en in een houten ring gespannen . Die kocht ik een poos terug bij de Z**man voor weinig. De afbeelding en kleuren zijn gekozen naar aanleiding van het geboortekaartje. En als ik dan weer achter de borduurmachine zit, denk ik, dit moet ik vaker doen. 
Ik las in de Ariadne dat je je eigen stof kon kleuren met een avocado.
Zo leuk om te doen! Al vind ik het eindresultaat wel iets te roze, ik had de kleur van het voorbeeld voor ogen. En het is niet egaal geworden, meer een beetje dip dye. Nu is dat geloof ik hip, maar ik hou er echt niet van. Geeft niet, ik ga dit vaker proberen, eens kijken wat erover te vinden is online.
Cadeautjes voor een grote zus (lunchbag) en haar mini broertje(luiermapje). Je ziet het zo niet maar de landkaart stof is afneembaar, de licht grijze binnenkant ook. Wel zo handig. Ik kocht deze stoffen bij de Kwant#m.
Deze foto met transferpapier op de stof overgenomen. De achterkant sluit met een overslag en is verder gewoon lekker basic. Zo is het kussen aan twee kanten te gebruiken. 
Details.
En op de valreep nog een sleepkonijn gemaakt. Dus geen tijd om een foto te maken bij daglicht.
Lieve volgers maak het gezellig thuis, het is even niet anders. 
Tot een volgend blog.

3 opmerkingen:

  1. leuk weer een blog,
    ja ik merk dat ook hoor via ista gaat alles sneller maar een blog is gewoon leuker maar kost ook meer tijd.
    leuke dingen gemaakt en weer mensen blij gemaakt en ja dat sleepkonijn is zo leuk he..
    liefs van mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel weer heel leuk om een blogje van je te zien! Mooie creatie naar aanleiding van het geboortekaartje, geweldige naam ook ;-))
    En die landkaartstof is zo gaaf! Supermooie creaties weer! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook gezien in de Ariadne en wil het ook gaan proberen! Kijken welke kleur het bij mij wordt, hihi!

    Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!