donderdag 20 oktober 2011

Breien en haken:zacht winters setje!



Dit moest een mutsje voor een ander worden,maar viel niet zo klein als ik dacht.Dus een randje eraan gehaakt,knoop omgehaakt en op de bovenkant gezet. En toen wat steken op de pennen gezet voor een col (op verzoek). Gewoon een lap van ribbels ,aan elkaar gehaakt en met wat gehaakte rondjes bij elkaar getrokken,daarna wat sliertjes gehaakt,dmv een rij losse en die weer terug haken met vasten. Ik heb dus niets aan elkaar moeten naaien. Ze mocht zelf de kleur uit zoeken,ik had de grijs al op gezocht,maar nee madam wilde baby rose! Ook leuk.
Voor de oplettende kijker,ze heeft geen vuile neus,maar is er vreselijk opgevallen,dit zijn de laatstse korstjes.:)

20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig mooi setje! Lief kleurtje en mooie wol! Het staat haar ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snoezig!! Wat een mooi setje is het geworden. En super opgelost, te groot voor de een, te klein voor de ander, maar met een randje eraan, perfect!

    Leuk dat ze zelf de kleurtjes uitkiest, het staat haar prachtig dat zachte roze.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gaaf!! Ik krijg spontaan inspiratie om ook zoiets te proberen! Maar lijkt me moeilijker an jij schrijft! Heel mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief setje! Ziet er heerlijk warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk setje - en altijd veel makkelijker als je het niet aan elkaar hoeft te naaien, netter ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi setje, ben wel een beetje jaloers hoor dat je dat kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Werkelijk een prachtig setje !!!!En wat staat het mooi !!!!
    Ik kom per toeval op je site..en het ziet er hier heel leuk uit !!!!
    Ik ga je volgen hoor en mischien vind je het bij mij ook wel leuk.
    Warme groetjes...Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie set, ik heb direct de breipennen van boven gehaald, bedankt voor je inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie superromantische winterset! Chique hoor!
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jee, wat mooi !!! Jammergenoeg is breien niet mijn sterkste kant !
    Echt leuk hoor !

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuk setje, lief! En wat een leuk meisje gaat er schuil onder de muts en achter de kol. Nog even van de roze keuze genieten. Dat zijn ze zo ontgroeid ;-)
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie zachte winter kleuren, het staat haar reuze lief....beterschap voor d'r neusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die ziet er wel heerlijk zacht en knuffelbaar uit! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi toch weer allemaal! En wat een prachtige jas heb je gemaakt voor jezelf! Erg mooi.. staat je goed!

    groetjes en fijn weekend vast.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dat er leuk uit zeg! Prachtig, heel mooi gemaakt.
    Zal ze vast veel plezier van hebben!Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat staat dit winterset haar lief. Ik vind het altijd zo'n mooie kleur dat zachte rose.
    Hier zal ze veel plezier van hebben deze komende strenge winter wat ze voorspellen.
    Ja ik vind het echt een mooi set, als je een keer niets te doen hebt....heb ik nog wel een bestelling, haha!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw Arjo, wat ben jij toch ontzettend creatief!
    Geweldige set weer!! prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lief winters setje voor een mooi meisje. Mooi gemaakt! Je jas vind ik ook erg mooi, staat je goed!
    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!