zondag 2 augustus 2020

Kussen van een grove linnenstof, badcape, luiermapjes ballonhoezen.

 En basic kussen. De stof is echt mijn lievelingsstof, de kleur maar ook zeker de structuur. Ik ben dus erg zuinig op deze stof. Want deze is niet meer te koop.
 Een omslagdoek voor Lotte, alias Pietertje. Als ze uit de douche komt heeft ze haar eigen handdoek. Wij hebben zelf 1 hond, maar twee lease honden. En die twee laatste zijn eigenlijk geen honden maar bijna kindjes van onze (schoon)dochter.  Het kan gek gaan ,want mijn vriendje heeft echt een hekel aan honden. We zouden dus nooit een hond nemen. En nu...met tijden soms drie honden in huis, de ene een echte gewone hond en de andere twee....jullie snappen het wel. En wie zit er met die honden op schoot? Jullie raden het zeker al ;)
 Af en toe met bloemen knutselen vind ik heerlijk. De vorige krans met droogbloemen vond onze dochter zo mooi dat ik er nog één maakte voor haar. Het frame kocht ik bij Leen B.
 En weer wat luiermapjes. Ik maak ze bijna met mijn ogen dicht.
 Eindelijk is deze enorme omslagdoek af. Gemaakt van restjes. En voor nu te warm. Maar staat erg leuk op een spijkerjasje. En soms heb ik zin in kleur en soms gewoon niet. Nu weer eens een nieuw haakproject verzinnen...jullie nog een tip?
 Een weegdoek voor een jongen en één voor een meisje. Beide omkeerbaar.
 Een klein vlaggetje voor een verjaardag. Heel soms vraag ik me weleens af waarom ik het allemaal doe. Gemaakt van een restje oude postzak.
 Een vrolijke bloes voor mezelf. 
 Ballonhoes voor Micha.
 Dit luiermapje is gemaakt van linnen. Met aan de binnenkant de regenboogstof. Het regenboogje voorop heb ik met de gewone machine erop gezet. Niet perfect,maar dat vind ik hierbij juist wel passen.
 Een babynestje voor een lief klein poppenmoedertje. Ik moest gewoon weer even nadenken hoe het ook alweer moest.
 En alweer een luiermapje nu van kunstleer.

En onze lieve Noud werd 2 jaar!
Het was de bedoeling dat ik een verjaardagsvlag zou maken, maar onderweg bedacht ik me dat iets anders ook wel weer eens leuk zou zijn. Deze ringen kocht ik laatst bij de Zeeman.
En een bijpassende ballonhoes.

Tot snel!

2 opmerkingen:

  1. Wow wat gaaf allemaal, en zoveel! Je omslagdoek spring eruit! Super, fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige gehaakte 'hoedjes van papier' zie ik! En weer handige luiermapjes; vooral de persoonlijke details maken ze weer extra gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!