vrijdag 1 mei 2020

 Zo het is weer tijd voor een blog. Nu ik veel op IG zit, is de animo voor het bloggen wel erg aan het afnemen moet ik zeggen. Maar voor naslagwerk voor mezelf is het wel de beste manier van opslaan. Wat een bijzondere weken hebben we achter de rug, en nog steeds. Om te relaxen kruip ik achter mijn machines of ga de tuin in. Het patroon van deze beer kwam ik tegen in een oude Knippie.  Te leuk om niet te maken. Oude spijkerbroeken genoeg, dus deze gebruikt. De beer is klaar om op reis te gaan.
 Een vlag voor jarige Lars!
 En nog steeds is het doel om mijn voorraad lappen op te naaien. Nou dan ben ik voorlopig nog wel even bezig moet ik eerlijk bekennen. Maar het heeft ook geen haast. Dit sportieve setje is voor ons bijna jarige nichtje. 
 Het sleepkonijn. Ik maak ze met mijn ogen dicht. En als je dan hoort dat het een lievelingskonijn is geworden, maak je er met liefde nog één als reserve. De andere twee zijn voor broer en zus.
 Een vlaggenlijntje in vrolijke kleurtjes. Ik ben bezig (al heel lang) met een kleurrijke omslagdoek. Van de restje haak ik steeds een vlaggetje. Ook een weggever. Het patroontje is van Annemarie, van Studio Hip en Stip.
 Op het verlanglijstje van onze neef Fedde stond weer een nieuw vest. Elk jaar maak ik er één voor hem. Nu zocht hij zelf online stof uit. 
 Weer een restjes setje.
 En ik zie van die mooie kransen voorbij komen. Hierdoor geinspireerd ging ik een middagje thuis aan de slag. Kocht bloemen bij de bloemist, plukte van allerlei groen uit de berm en uit de tuin. En maakte kleine bosjes, goed kort opbinden,in de hoop dat ze mooi indrogen en niet loskomen. En toen met wikkeldraad vastgebonden op het stalenframe.
 Van de restjes maakte ik het kleine middelste kransje. Lieve volgers tot een volgende post.  Voor nu doe voorzichtig. x

3 opmerkingen:

  1. Ja weer zo'n heerlijk blog van jou om te lezen! Ik geniet altijd van de veelzijdigheid van alles wat je maakt. Haken, naaien, met groen etc. Super leuk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al het een en ander op IG voorbij zien komen maar het is erg leuk om alles zo bij elkaar te zien. Geweldige creaties en zoals altijd weer heel veelzijdig. Die beer is zo leuk!! Zorg goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie dingen heb je weer gemaakt zo leuk en knap
    doe jij ook voorzichtig?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!