donderdag 10 januari 2019

Freya jurkje, Amelie,Lora, Boxkleed en meer.

 Dit lapje lag al een tijdje te wachten om verwerkt te worden tot dit jurkje Freya. Ik vond het model echt zo passen bij de niet alledaagse stof (Komt van ver uit Myanmar). Vond de ingeknipte pasjes niet echt kindvriendelijk (lees sterk). dus aangepast. Het meisje wat dit jurkje gaat dragen zit zelden stil, dus het is wel de bedoeling dat de jurk daar tegen bestand is. Patroon komt uit LMV nov.dec.2016. 

 Een boxkleed voor mijn allerliefste kleine vriendje. Gemaakt van katoen en een verantwoorde teddystof. Dat was wel even geleden dat ik een boxkleed maakte. Wat een gedoe om het onder de machine door te krijgen, maar het is natuurlijk gelukt. Respect voor de mensen die dit heel veel vaak doen hoor.
De onderkant is helemaal wit, dus aan twee kanten te begruiken.

 In de kerstvakantie ruim ik altijd op. Even mijn patronen en stofvoorraad opschonen. Nu moest het extra goed, want er komt een nieuwe vloer en een nieuw plafond in mijn hobbykamer. Ik kwam allemaal leuke patroontjes van 'vroeger' tegen. Jullie begrijpen wel dat het opruimen hierdoor heel lang duurde. Zo leuk, ik doe ook aan elk gemaakt patroon een stukje van de gebruikte stof, en dan weet je ook vaak gelijk weer hoe het eruit zag. Waar blijft de tijd....Naaien voor mijn 'meisjes' is echt over. Gelukkig nog veel kleine andere vriendinnetjes. De Amelie van Farbenmix moest ik gewoon gelijk even maken. Snel klaar met verschillende mogelijkheden en het blijft een leukerd. Dus mochten jullie je vervelen....
 Dat ik ooit de welbekende Lora jurk (uit de LMV) voor mezelf zou gaan maken had ik niet durven dromen.
Maar wat zit deze jurk heerlijk. Dit proefmodel gemaakt van een dikke Scuba crepe die al jaren in mijn voorraad huisde. 
Er volgen er zeker meer. En ons lieve kleine Bibi wilde ook wel een keer op de foto, kroeldoos.
 In de vorige post zagen jullie ook al een colsjaal voor een klein meisje. Maar aangezien je van een stofhoogte van 0.40 cm bij 1.40 cm. breed er twee uit kunt  halen,  hier de andere helft. Net iets anders afgewerkt. En het grappige van het hele colsjaal verhaal is, dat dit dametje dacht dat het een rokje was, en het dus ook gewoon zo draagt. Alles is mogelijk...
 Op aanvraag een stoere verjaardagsvlag gemaakt voor een puber. Jarig op eerste kerstdag, vandaar dat haar mama deze tekst bedacht. Stof is een matte kunstleer, met de tekst in het zilver geborduurd. Het dierenprint hartje maakte ik uit een restje. Advies kreeg ik van onze eigen puberdame in huis, want ja ze vinden lang niet alles meer leuk natuurijk.

3 opmerkingen:

  1. Jij pakt het opruimen ook goed aan :-) Gelijk met een oud patroon aan de slag en wat een leuk resultaat. De Amelie heb ik ook nog wel gemaakt. Mooie jurk, staat je super! Gezellige blogpost was dat weer, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattige jurkjes met 2 verschillende stijlen...lekker ff he op ruimen ik geloof wel dat jer lang over gedaan hebt ha ha.
    leuk jurkje voor jezelf en ook weer andere bij gemaakt met je boxkleed en vlaglijn...liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zie je er goed uit in de Lora jurk! Jij hoeft niet meer onzeker te zijn over naaisels voor jezelf😉

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!