zaterdag 7 juli 2018

Zomers blogje met o.a gehaakte deken, gehaakte FM top, kleine lieve jurkjes en nog meer.

 Eerst weer eens even gaan zitten om een blogje te schrijven.  Hierboven een oud patroontje van stal gehaald wat ik vroeger div. malen voor onze meiden (m)haakte. Ik had nog wat restjes garen van de ananasslinger over en een stukje stof van mijn jurkje. Ik kon dus gelijk aan de slag, nou ja gelijk. Ik krijg dan opeens een ingeving en dan moet het ook gelijk gebeuren. Kon ik het patroon, een E -Book toch nergens meer vinden... na lang zoeken, jawel hoor gevonden. En toen was mijn plannetje zo gepiept. Blijft een leukerd om te maken.
 Een hoes voor het aankleedkussen. Met een patroon van pinterest ging ik aan de slag. Maar ik vond het echt niet mooi, dus alles weer los gehaald en zelf op maat het patroon getekend. Had ik beter gelijk kunnen doen, want hierna zat de hoes als gegoten. Er volgen er binnenkort nog meer.
Op de foto hieronder nog twee bijpassende lakentjes en een zomerdekentje. Zomerdekentje is gemaakt van wafelkatoen en een dunne flanel.
 Een klein formaat omslagdoek. De binnenkant is van hydrofieldoek en de buitenkant is een zachte aaibare stof. 
 En toen zag ik dit stofje. Zo schattig. Eigenlijk was ik vooral verliefd op de tijgerprint. En de onderrand 'kreeg' ik erbij..... En daar maakte ik dit zomerse jurkje van. Met een zakje van alweer een restje van mijn spijker jurkje. Daar ga ik weer één van mijn kleine nichtjes blij mee maken. Patroon komt uit de Knippie juni/juli 2015
 Details.
 En uit het middenstuk wat altijd overblijft bij de randstoffen haalde ik nog zo'n zelfde jurkje maar dan in het inieminie. Gecombineerd met oker hydrofieldoek.
 Klein luchtig broekje & haarbandje erbij. 
 Een te zoet jurkje voor Evie.
Gemaakt van een stofje van vorige jaar.
 Steeds als ik hier mee bezig was moest ik denken aan de roze met gele spekkies. Waarom? Geen idee.....patroontje ook uit een oude  Knippie april/mei 2014

 Mijn krans met olijftakjes was behoorlijk ingedroogd. Tijd voor een fris exemplaar. Een rondje tuin leverde me weer wat nieuwe takjes op. Dit keer draaide ik er ook wat lavendel en lathyrus bij. De andere helft van het ijzeren frame wikkelde ik met een klosje touw van de action om.
 En hier is dan de deken. Speciaal ontworpen door Annemarie van Studiohipenstip. Voor de haakvakantie in Andalusië. Hij is alles behalve perfect, maar dat mag bij handwerk toch.
 Een mooie herinnering aan een  bijzondere en heerlijke vakantie in Spanje bij Floortje en Lex op de Finca Fahala, in samenwerking met Annemarie. Ik wil tzt nog een leren label laten maken. Maar voor nu heb ik er even één zelf geborduurd. Ik haakte in de rand bij een paar toeren een gouden draadje mee. Een deken met een gouden randje dus!
 Lieve volgers , het zijn misschien weer teveel foto's, sorry daarvoor. Maar ook dat is een hobby en ik kan daar erg moeilijk tussen kiezen ;) Ik wens jullie een heerlijk weekend en veel creativiteit toe. Tot snel!

4 opmerkingen:

  1. Niets mis mee, met zoveel foto's. Het is altijd weer een vreugdesprongetje waard, als ik zie dat jij weer een blog hebt geplaatst. Wat veel en mooie, leuke kleding ed heb je weer gemaakt. Jij zorgt altijd weer voor inspiratie! Mijn complimenten weer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtige zomerblog,helemaal aangepast in kleur! super leuke ,lieve dingen gemaakt!
    Schattig al die jurkjes en baby maaksels!
    Gaat het al opschieten bij je dochter?
    En dan die haakvakantie super gaaf en mooi resultaat!
    En als afsluiter een mooie kransje...jij hebt gouden handen hoor!!!!
    liefs van de Donck!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal niet erg zoveel foto`s. Heerlijk om naar te kijken! Echt wat een pracht-creaties allemaal, stuk voor stuk! En wat is je blog ook fris gekleurd! Fijne avond! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bewonder jouw maaksels altijd zo!
    Dat eerste jurkje, wat een droppie. Die andere trouwens ook. Heerlijk om te naaien, voor dat kleine spul.
    Dat kleed, mooi hoor, zeker met zo'n vakantieherinnering. Kijk al weer uit naar je volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!