vrijdag 13 oktober 2017

Teveel om op te noemen!


 Zo eerst mijn foto's is  uitgezocht. De kwaliteit ervan is niet om over naar huis te schrijven maar ja dat nemen we maar voor lief deze keer. Op het laatste moment dacht ik steeds...oooo wacht nog geen foto. Dus snel snel gemaakt. Kleuren zijn in het echt zoveel mooier.
 Een tuniek van  zachte joggingstof. In combi met de bloemenlegging van een dunne rekbare kunstleer. Het patroon komt uit de B* Trendy #9. Wel de col en tunnel in de taille achterwege gelaten.
 Een bijpassend kort jasje op gemaakt. Komt ook uit de laatste B* Trendy. Gevoerd met een gestepte voering, en leuk opgepimpt met wat borduurtjes. Ook nog een legging in een dunne bijpassende tricot gemaakt. Maar het dametje zelf koos zonder twijfel voor de gebloemde....
 Een jumpsuit was de wens , maar waar vond ik een patroon in die maat? Uiteindelijk één gevonden in een bijlage van Knippie 1-2016. De mouwen zelf aangetekend. Zwart naaien is best een uitdaging opzich. Je ziet het slecht en het oogt zo saai. Wat kleine gouden details aangebracht. En het bovenlijfje dubbel gemaakt, anders werd het wel heel dunnetjes. Om de zoveel centimer een klein steekje goud gezet langs de halslijn.
 Een giletje erbij van mooie paillettenstof. Gevoerd met een dierenprint. Het model komt uit Knippie4/2017. En is iets a-symetrisch.
 Tussen mijn mappen met borduurtjes vond ik van allerlei leuks voor in 'de fotohoek'. Een avondje voor gaan zitten en op vilt alles geborduurd.
 Later een keer alles op karton geplakt en aan een tak geniet. Ik kan hier helemaal blij van worden, dat gefreubel.
 Twee palen bekleed met stof. En ik wilde er flamingo's op. Keek op pinterest en zag leuke voorbeeldjes, maar veel te klein. Er zat dus niets anders op om zelf iets uit te tekenenen. Toen met vilt aan het rommelen gegaan. Terwijl ik met de eerste bezig was dacht ik, er komt echt geen tweede, maar ja toen nr. 1 klaar was vond ik het zo'n gezellig beestje dat ik toch voor nr.2 ook maar ben gaan zitten.
 Kijk ze zitten!
 En nog meer versieringen voor in 'fotohoek'. Van vilt en kunstleer en goudgaren wat slingertjes gemaakt.
 Van de restjes van het bovenstaande giletje een hondenjasje gemaakt. Nog nooit gedaan, dus na wat opmeten en het bekijken van pinterest wat in elkaar geflanst. Tommy kan zo over de top en warmpjes naar buiten met zijn bazinnetje ;)

 Ik had nog een restje over ,dus een mini giletje van gemaakt. De stof van het rokje lag nog in mijn voorraad.

 En nog een vondst uit eigen voorraad. Dit schattige stofje. Het jurkje stelt niets voor maar de print is al zo mooi dat het verder weinig nodig heeft.. Een hippe gouden legging erbij en klaar was het setje. En nu op zoek naar een passend meisje voor erin. Maar die heb ik genoeg in de familie.
 Fijn weekend.

6 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal weer mooi uit! Volgens mij heb jij een super hoge productie. ����

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig zeg, veel naaiwerk, leuk om te zien! Tommy is wel blij met z'n jasje :-) Supermooi allemaal, goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat was een blog met van alles en nog wat,
    je bent de afgelopen tijd lekker crea bezig geweest.
    Mooie dingen gemaakt,ja en zwart dat naait ..niet zo lekker meer komt door onze leeftijd ha ha,
    Wat zijn die flamingo's leuk zeg,maar wel een gebreubel dat geloof ik graag,maar het reslutaat mag er zijn!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer heerlijk gefrobeld. altijd leuk om zo'n volle post van jou te bekijken, zo crea allemaal weer. Ik vind het bloemenjasje zo schattig, heerlijk toch dat er genoeg kleine kinderen in je buurt zijn om het te kunnen dragen. En die flamingo's hoe verzin je het, ziet er wel leuk uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een productie. Echt leuk, dat setje met de bloemen. Ik heb afgelopen week, dezelfde stof, met die bomen, gekocht in Assen, maar dan in taupe. Erg leuke combi, met de gouden legging. Brengt me weer op een idee. Zoals we gewend zijn bij jou, alles weer prachtig en origineel, gemaakt. Petje af. Dat hondenjasje, lekker over de top, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een boel leuke dingen heb je weer gemaakt! Dat gebloemde leer kwam ik ook al een keer tegen op een blog. Super leuk! Ik kan me goed voorstellen dat zo'n kind daar voor kiest!
    En wat een schattig hondje is dat!!

    Fijne week verder.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!