dinsdag 26 juli 2016

Vrolijk blogberichtje.Tipi tent, Gehaakte vlaggenlijntjes, Tassen .

 Dit stond al een tijdje om mijn to-do list, een tipi tent. En nu was er een lief nichtje jarig en ik dacht : Yes dit is mijn kans. Patroon op pinterest gevonden , stoffen bij de Kwant*m gekocht en aan de slag. Eigenlijk helemaal niet moeilijk om te maken , heel leuk zelfs.
 De stokken vond ik bij de Karwe*. En toen kwam het moment van de waarheid, het opzetten v/d Tipi. Nou zeg wat viel dat tegen, hij bleef echt niet heel goed staan. Ik baalde als een stekker. Want iets mag er leuk uitzien maar ik hou ook zeker van een hoog houdbaarheids/ gebruikers gehalte. Samen met schoonzoon & manlief er nog eens nagekeken, stokken anders vastgebonden en op een bepaalde manier de tipi uitklappen. Dan lukt het. Ik heb inmiddels een patroon van een grotere Tipi, die ga ik binnenkort ook maken en dan ga ik dit euvel wel anders aanpakken, zodat de tent gewoon heel stevig blijft staan. Wordt vervolgd... De Tipi werd gelijk in gebruik genomen op het feestje,lief plaatje zo. Alle kadootjes gingen in de tent incl.de nichtjes en neefjes!
 Een gehaakte slinger, ze zijn zo leuk om te maken,en zo gepiept.
 Het patroon komt bij http://ellebel5.blogspot.nl/2015/11/tutorial-call-midwife-birthday-bunting.html vandaan. 
En toen wist ik ook gelijk een goede bestemming voor mijn moederdag kadootje. Zo lief, van mijn jongste dochter kreeg ik een pakketje met van die mini bolletjes...die waren hier precies mooi voor.
Vrolijk zijn ze toch? 
En ja alweer een tas, ik hou ervan om ze te maken. Heerlijk. Al gebruik je tien keer hetzelfde patroon je krijgt steeds iets anders. Voor deze stoere tas gebruikte ik dik tassenvilt en kunstleer.
Nog wat details aangebracht met de borduurmachine & met de hand wat steekjes opgezet met een restje Claire garen. Vroeger met handwerkles deden we dat ook op school. Even zoeken op pinterest en ik kon mijn plannetje uitvoeren. Het patroon komt ook het boek Mijn Tas.
En dezelfde tas maar heel andere (romantische) stofjes gebruikt. Ook een verstelbare band en sluiting gemaakt bij deze uitvoering.
En er past veel in!
Tenslotte nog een flinke borduurklus, ook al zie je het er niet vanaf. De 7 pakken geborduurd voor de jaarlijkse Huppel-in. Het Thema is Zon/Zee/Strand. Nu nog even werken en dan heerlijk drie weken rust! Voor al mijn volgers/ lezers een hele fijne vakantie!

10 opmerkingen:

  1. Mooie spulletjes heb je gemaakt! Die stoere tas is wel heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk je tipi, het staat supergezellig in de tuin! Mooie tassen heb je gemaakt en ook de gehaakte slingers zijn leuk, zulke lieve kleurtjes.
    Fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig allemaal weer! En die kleine meisjes in die tipi, zo lief!
    Alvast een fijne vakantie.
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige tassen heb je gemaakt! Vorig jaar heb ik in dat model een paar workshops gegeven, superleuk!
    Je tipi tent is fantastisch, wat een leuke stoffen heb je daarvoor gebruikt zeg :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk weer allemaal, de tipi tent staat hier ook al op de laptop als patroon, heel mooi geworden en de slingers zo gezellig. De tassen zien er ook mooi uit, daar kun je er niet genoeg van hebben toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige produktie! Die tent...wow! Viel me trouwens laatst op wat een leuke prints ze daar bij die winkel hebben. Knap gemaakt die tassen, supermooi! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest, die tipi is echt geweldig met die versierde stokken. Alles is gewoon leuk, ik geniet elke keer weer van je creativiteit, fijne vakantietijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi allemaal zeg! En wij zijn reuze blij met de ontzettend gave tipi! Wat een top-kado was dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie en leuke creaties heb je gemaakt. De tipi-tent staat ook op mijn lijstje, lijkt me heel leuk om te maken. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie dingen heb je weer gemaakt zeg. En wat een feest, de tipi-tent! Ziet er zo gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!