vrijdag 24 april 2015

PomPom, Opbergmand van vilt, Jumpsuit en shirt uit Ottobre zomer 3/2015

 Weer even een gezellige tule pompom gemaakt. In plaats van een bloementje. Bijpassend labeltje erbij geborduurd en je hebt een persoonlijk cadeautje.
Het blijft zo leuk om te maken! Ik moest er alleen niet van die zere armen van krijgen....tule is een stug goedje als je door heel veel lagen heen moet.
 Met collega's een avondje met tassenvilt bezig geweest. Wat een heerlijk materiaal. Ik zag op pinterest een patroon voor een opbergmand..Precies wat ik zocht. Een poging gedaan om het na te tekenen en aan de slag gegaan. Weer eens aan het meanderen geweest, ook omdat dit heel wat gemakkelijker werkte dan steeds die hele (best zware) lap onder je naaimachine te draaien. Stippen , harten en letters zijn dus op die manier erop gezet.  Daarna was het een kwestie van in elkaar vouwen. Voor de zekerheid nog op de hoeken met een lintje vastgezet. Alle rommeltjes van dochterlief kunnen nu mooi in deze vrolijke mand.
 Een stoer jongens shirt uit de nieuwe Ottobre gemaakt. Voor een thema op school : Afrika.
 En voor het zusje een jumpsuit gemaakt,voor hetzelfde thema....ook uit de nieuwe Ottobre. Het moesten snel klaar projectjes worden dus niets geen poespas. 
 Met deze bedrukte stoffen ben je eigenlijk langer bezig om het op de stof te krijgen dan het naaien zelf. Het is namelijk wel een sport om zoveel mogelijk afbeeldingen op de juiste plaats te krijgen. De jumpsuit is niet heel handig om aan te trekken,ze stapt er van boven in. Het lijkt me echt een gedoe met o.a naar het toilet gaan e.d . Volgende keer toch maar wat knoopjes of een ritsje in zetten.

5 opmerkingen:

  1. Blijft leuk je pompoen met je geborduurde label!
    En het viltenmandje is ook heel gaaf!
    Leg eens uit wat meanderen is?
    En weer goed je best gedaan voor de verkleedpartijen op school!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke opbergmand! Lekker fleurig. Ook je junglekledingstukken zijn goed gelukt , ik kan me voorstellen dat het op stof liggen veel tijd kost, maar nu hebben de kinderen wel iets origineels! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow..wat een stoere gewaagde stoffen...
    Ik vind ze wel leuk, maar zou ze zelf niet zo snel kiezen.
    Je tasje vind ik een schatje, helemaal mijn ding:)
    Fijne koningsdag♥
    Zie ik je in het buurdorp:)??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk zeg die pip mand! Mooi spul lijkt me en leuk om te maken!
    Wat een leuke shirts en jumpsuit van die safarie stoffen!
    Fijne dag morgen!

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, zo'n mand die je niet naait maar in elkaar vouwt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!