dinsdag 26 oktober 2010

FM Olifant ..




De olifant (E-book van FM)maakte ik voor een vriendin die net bevallen is. Wat een leukerd..maar wel groot!Een volgende keer maak ik het beest wel iets kleiner.Je stopt er zo een zak vulling in.En in dit geval vond ik het niet erg maar als het een aardigheidje moet blijven ...
De kroelpopjes waren op bestelling.En de andere foto is de gehaakte sjaal nog steeds in de steigers!Ik heb nu een stuk aan elkaar..maar wat een werk..dat doe je niet met kids om je heen.Binnenkort hopelijk het eindresultaat!!Nog heel veel bloemtjes te gaan!!

11 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke dingen heb je weer gemaakt. De olifant staat hier ook nog op m'n lijstje. Goed idee om hem wat kleiner te maken.
    De sjaal wordt wel heel erg leuk!

    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superolifant, ja je denkt dat je veel hebt met zo'n zak, maar het is zo weg... Ik vind je bloemen prachtig, ik ben ook weer bezig met bloemetjes haken... ook zo'n bonte verzameling!! Werkt leuk, maar ik doe het alleen maar 's avonds anders raak ik de tel kwijt, hahaha!

    Fijne avond en groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die olifant! heb hem pas met mijn dochter gemaakt, heb toen gewoon de vulling van een ikea-kussen genomen.
    En wat een werk die sjaal, maar wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt, ik ben helemaal weg van je kroelpopjes !!! en ook ik heb voor mijn olifantenkussens de goedkoopste kussens van ikea gebruikt !!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. valt het patroon van de olifant zo groot uit? Ik heb het al diverse keren voorbij zien komen maar vind em erg schattig!

    groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het patroon geeft ook 40 bij 50 cm aan.Een soort kussen/knuffel.Maar het is gemakkelijk te verkleinen.Onze hond schrok zich naar toen ze de olifant zag...zo groot dus .En van die kussenvulling:goed plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen ik het patroon had uitgeprint schrok ik van de grootte: het was bedoeld als kraamkadootje en ik was bang dat er in het wiegje meer olifant dan baby te zien zou zijn.
    Dus ik heb hem verkleind naar 75 procent en daarna nog eens naar 50. En deze laatste vond ik al groot genoeg. Maar het blijft een leuk ding om te maken en ook deze van jou vind ik schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke dingen weer! Wat een werk die sjaal, maar het wordt wel heel mooi. Succes er nog mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuke dingen! Ik heb inderdaad ook een tijdje geleden de Olifant gedownload en geknipt. Moet hem alleen nog in elkaar zetten maar vind hem ook erg groot.
    De sjaal wordt wel erg mooi! Succes nog even met de bloemetjes!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha echt een volwassen knuffel idd! De meiden hebben hem op hun bed hier en hebben daardoor een stuk minder ruimte zelf!
    Maar hij is leuk hoor! Leuk aardigheidje ;)

    De tuttels zijn ook leuk!
    Ik koop ook hoofdkussens van Action ofzo voor de vulling.. ;)

    groet.. Peet x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,

    Dank je voor je tip wat betreft de kroelpopjes, vindt je het erg als ik je tip gebruik om zelf kroelpopjes te maken ????
    Eerlijk zeggen hoor !

    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!