dinsdag 31 december 2013

Römö rokjes, gehaakt sjaaltje, schorten, geboortekrans en nog meer.


 Twee rokjes voor mezelf gemaakt. Het patroon Römö van FM gebruikt. Wel de rits achterwege gelaten omdat het rekbare stoffen zijn en een band erop gezet,dit zit nu éénmaal mooier  bij mij. Het komt niet vaak voor maar ik draag de rokjes met plezier en ben er erg blij mee.
 Uit het boek Haken & Kleur dit sjaaltje gemaakt van Scheepjes wol.
 Vorige week hebben deze twee dames het kerstdiner verzorgd hier in huis voor 30 pers. Het thema was Shabby Chic...dus mam wil je even bijpassende schorten maken?? Snel de lapjes kast in gedoken en deze schorten gemaakt. Het was een super middag/avond!  
 Het gebeurd erg weinig dat ik iets niet afmaak maar dit kon ik niet volhouden. De steek is simpel en mooi maar het gaat zoooo langzaam. Ik werd er echt niet goed van. Je haakt ook alleen aan de goede kant dus elke toer afhechten. Bovendien bestaat het vnl. uit vasten dus je gaat niet snel de hoogte in. Gelukkig had ik overal maar één bolletje van gekocht(uitgezocht bij deze stof) dus het maar zo opgelost. Lekker warm voor op de bank of over je schouders.
De krans lag al even te wachten om gemaakt te worden. Vandaag was het zover,dus snel de borduurmachine aangezet en de krans afgemaakt.Het beschuitje is van schuimrubber, beplakt met de bolletjes van bolletjesband. Best leuk om weer eens te doen!
 In opdracht nog het één en ander gemaakt. De muts komt uit Knippie  nr.6 dec/jan.2011. Gemaakt van Roma( Scheepjeswol), net als de bijpassende col, zonder patroon.
De muts staat nu weer op de pennen want dochterlief was er weg van..kan 'm nu met mijn ogen dicht breien;)


 Truitje gemaakt van een fijn breisel. Het model heb ik uit een nieuwe Knippie maar welke???
Het bijpassende joggingvestje komt uit Knippie 2011 febr/mrt.

Zo op de valreep mijn blog nog even bijgewerkt.

Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2014!

13 opmerkingen:

  1. Tjonge Arjo, jij hebt weer prachtige dingen gemaakt! Mooi die schorten voor je meiden, en ook je rokjes zijn leuk! Supermooi weer...
    Jij en je gezin ook een goed en liefdevol 2014, kom binnenkort eens een bakkie doen!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weer!!

    Fijne jaarwisseling en een fantastisch 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, je bent weer druk geweest en allemaal zulke mooie gevarieerde dingen! Echt prachtig.....fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het vestje vind ik erg mooi gemaakt met die kanten details.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hoop moois weer! Ik vind je rokjes erg
    Leuk! Draag ze zelf ook graag met een legging en een vestje.. Je meiden hebben er schik in! Mooie schorten en alles weer zo mooi verzorgd..

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een creativiteit!
    Die kanten randjes bij de rokken vind zo leuk en niets is lekkerder dan een goed en lekker passend kledingstuk.
    De dochters kunnen maar wat blij zijn met zo’n handige moeder.
    En de rest ziet er weer super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke dingen heb je weer gemaakt zeg!
    leuk dat je dochters hebben gekookt en dat voor 30 personen petje afhoor, hier in huize baerveldt hebben we allemaal een gerecht gemaakt dat was ook leuk. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een laatste blog van het jaar die er mag zijn! Wat een hoop leuke dingen op de valreep geblogd!
    Die schorten voor de meiden vind ik echt geweldig!! Ze kloppen helemaal en staat ze ook leuk!
    De geboortekrans had ik nog niet bij je gezien, vind hem erg origineel! Heb je het schuimrubber geverfd?
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt! Ik kijk altijd heel graag op je blog, zo creatief en veelzijdig wat je allemaal maakt. Je sjaal springt er echt uit, jammer dat het maken geen succes was. Het patroon en de kleurtjes vind ik supermooi. Je krans heb ik gepint, maar de rest is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke dingen weer gemaakt zeg!
    En die schorten zijn echt geweldig,zo mogen eigenlijk niet vies worden he?
    Ik hoop dat je fijne dagen met je gezin gehad heb.ik ben een paar dagen weg geweest dus vandaar mijn late reactie! Fijn dat je weer geblogd heb!!!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GEWELDIG allemaal, je rokjes vind ik ook zo leuk! Wat ontzettend leuk om hier te kijken, krijg er zoveel inspiratie van, maar dat wist je al! Ik wens je een gelukkig nieuwjaar toe, met veel creativiteit! Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo nog een reaktie van spuit elf!!.... Vorige week wilde ik al een reaktie plaatsen, maar de computer deed raar, daarna werd ik ziek, maar ik had al wel met veel plezier je nieuwe stukje gelezen en bekeken. En dat verdiend natuurlijk nog wel een reaktie. Je hebt mooie fleurige, creatieve rokjes gemaakt en wat heerlijk dat ze dan nog goed zitten ook. De rest is ook weer mooi, creatief, perfect en tot in de puntjes afgewerkt. Het onderste blousje is een groot favoriet van mij. O ja , ik begrijp dat je haakwerk niet hebt afgemaakt, wat een monnikenwerk, zo heb je het ook mooie opgelost.
    Nou de groetjes weer uit H-G

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps...is al een oud logje zie ik!!

    Schaam schaam, zolang was ik dus al niet meer hier!!

    Mooie dingen maakte je weer,jij kunt ook niet stil zitten!!
    Ik zie af en toe wel iets op FB voorbij komen, gemaakt door Arjo Stam. Dus vergeten zal ik je niet. Ik heb geen goede voornemens,doe ik nooit! Ik wil alleen wel vaker bloggen en wat meer reacties achter laten!

    Fijne dag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!